ervaring cursus RINO effectmeting lichaamsbeleving?

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

essenjv
Sportieve gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Bathmen

ervaring cursus RINO effectmeting lichaamsbeleving?

Berichtdoor essenjv » di 11 okt 2011, 14:20

Is er iemand die in oktober naar de cursus effectmeting lichaamsbeleving van de RINO is geweest? Ik ben heel benieuwd naar je ervaring. Toepasbaarheid? Nieuwe info? Door de financiele krapte is er weinig scholingsbudget, dus ik hoor graag of het goed besteed geld is.
Alvast bedankt,
Jacqueline

druyvesteynp
Sportieve gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: maastricht
Contacteer:

Berichtdoor druyvesteynp » za 16 nov 2013, 21:24

Hoi Jacqueline,

Deze dag heeft mij veel opgeleverd, ik ben blij dat ik geweest ben. Het besef dat effectmeting niet alleen belangrijk is maar ook noodzakelijk met name voor de toekomst en het evidence-based werken. Maar daarnaast geven de effectmetingslijsten ook meer zicht op waar precies de probleemgebieden liggen en daarmee kan ik een betere koers zetten. Dit laatste zeker als ik daarin zoekende ben.

Ik zou het doen!
Pamela

meessenl
Sportieve gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 17:38

Berichtdoor meessenl » zo 1 dec 2013, 15:13

Hoi Pamela,

Zelf ben ik ook bezig aan een zoektocht naar meetmethoden, o.a. op het gebied van lichaamsbeleving, -attitude -bewustzijn..

Inmiddels ben ik al op de hoogte van (het bestaan van de) Somatic Awareness Questionnaire (SAQ) voor het meten van lichaamsbewustzijn, de Dresdener vragenlijst lichaamsbeleving (DKB 35) voor het meten van lichaamsattitude en de Body Cathexis Scale (BCS) voor het meten van lichaamswaardering.

Ben je nog andere meetmethoden tegengekomen? En zijn er ook lijsten beschikbaar gesteld?

Groetjes vanuit de andere kant van het land :-)
Lonneke


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten