AGB code

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

grooty
Sportieve gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

AGB code

Berichtdoor grooty » ma 4 feb 2013, 23:37

Wie van de pmt-ers met een eigen praktijk kan mij vertellen hoe ze een AGB code hebben aangevraagd? Tot nu toe vond ik dat je je moet inschrijven in het nvpa-register. Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden....?
Yvette Groot

deckersj
Senior
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Margraten

Berichtdoor deckersj » di 5 feb 2013, 10:57

Ook ik ben hier wel in geïnteresseerd. Ik zit nog in het beginstadium van het opstarten met een eigen praktijk.
Waarschijnlijk ga ik wel naar de cursus die de HAN gaat organiseren voor vaktherapeuten die een eigen praktijk willen opstarten.

Gr. Jeffrey

grooty
Sportieve gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor grooty » di 5 feb 2013, 22:14

Hoi Jeffrey,
Kan je iets meer vertellen over die cursus? Ik zag het niet op hun site staan, maar misschien kijk ik erlangs....
Yvette

deckersj
Senior
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Margraten

Berichtdoor deckersj » di 5 feb 2013, 22:21

Heb de link toegevoegd.

http://www.alumni-cto.nl/scholing/nasch ... euten.html

Gr. Jeffrey

grooty
Sportieve gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor grooty » zo 10 feb 2013, 15:34

Bedankt! Zijn data op welke ik moeilijk kan, helaas. Ik hoop nog op een antwoord op mijn vraag over de agb-code via dit forum. Welk leuk om te lezen dat er kennelijk veel vaktherapeuten voor zichzelf willen beginnen.
groet, Yvette

Gebruikersavatar
blomr
Moderator
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

AGB code net gekregen!

Berichtdoor blomr » zo 17 feb 2013, 14:52

Hallo Yvette,

Ik heb net mijn AGB-code binnen, ook voor mijn praktijk, www.heelhelder.nu

Je kan bij http://www.agbcode.nl een code aanvragen. Vaktherapie staat er niet bij. Twee keer moet je dan ook aanklikken dat je beroep er niet bij staat. Vervolgens vul je het formulier in. Als je problemen hebt met invullen bel je met (0900-2422633, 10 ct per minuut) Heel aardige mensen die je direct helpen. Ik heb deze tekst gebruikt voor de omschrijving van mijn beroep, dit heb ik als bijlage verstuurd want je kan weinig kwijt in het formulier:

Specificatie omschrijving beroep:

Psychomotorisch therapeut / GGZ-Vaktherapeut

Psychomotorische therapie is een behandelvorm voor mensen met psychische problematiek, waarbij op methodische wijze gebruik wordt gemaakt van interventies gericht op lichaamservaring en het handelen in bewegingssituaties.
Zie: bijlage CONO / VWS Beroepenschema eerste en tweede lijn GGZ (kan je wel vinden via google)
Zie ook: http://www.ggznederland.nl/werk-en-ople ... ut_web.pdf

Ik ben ingedeeld in de categorie Genezers :) Hopelijk komt de vaktherapie nog een keer in de lijsten van Vektis te staan...

Succes met je eigen praktijk! Laat je weten of het gelukt is?

Groet, René Blom
HeelHelder

grooty
Sportieve gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor grooty » ma 18 feb 2013, 22:17

Geweldig! Bedankt, René! Ik ga er binnenkort werk van maken en laat je weten of het gelukt is.
groet, Yvette

andreg
Sportieve gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Zwolle

Berichtdoor andreg » do 28 feb 2013, 22:55

Hoi,
Ik heb ook de AGB-code aangevraagd en ben nog in afwachting. René heeft me bij de aanvraag geholpen dus ik heb er vertrouwen in.
Wie heeft er ervaring met vergoedingen? En wat je er in de praktijk voor nodig hebt om je behandelingen te laten vergoeden? Ik zie door alle registers, lijsten van verzekeraars en afkortingen van federaties het bos niet meer.

Gr. Giel

gervinkm
Beginnende gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor gervinkm » za 23 mar 2013, 23:56

Hoi Allen,

Sta nu geregistreerd met een AGB-code.
Alleen nu willen ze graag dat ik een bewijs van lidmaatschap van een door CZ erkende beroepsvereniging opstuur om in aanmerking te komen voor vergoeding. Ben benieuwd hoe en op welke manier anderen dit hebben gedaan?

Ik dacht dat de FVB hierin zou voldoen. Maar dit is niet het geval en zoals het nu lijkt moet je daarnaast dan als PMT'er ook lid zijn van bijvoorbeeld NVPA. De PMKT is wel CZ geregistreerd dus ben wel verbaasd dat de PMT dit niet is.
Hoe hebben andere collega's dit gedaan?

Groeten Manon

grooty
Sportieve gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor grooty » do 9 mei 2013, 21:22

Hoi, ik heb mijn agb-code binnen. Nog bedankt René. Ik sta overigens geregistreerd op zorgverlener.
groet, Yvette

Gebruikersavatar
blomr
Moderator
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

bewijs van lidmaatschap van een door CZ erkende beroepsveren

Berichtdoor blomr » wo 12 jun 2013, 11:10

Hallo Manon,

Ik heb die vraag ook gekregen maar nog niet gereageerd. Je zou in de LinkedIn groep van zelfstandig gevestigde vaktherapeuten deze vraag kunnen neerleggen. http://www.linkedin.com/groups?home=&gi ... anet_ug_hm
Of zoek op ZGVT binnen LinkedIn..

Groet, René

keetr
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:17

Berichtdoor keetr » ma 15 feb 2016, 11:18

Hallo,

Ik ben tevens bezig met het aanvragen van een AGB-code. Wat maakt dat je kiest voor een agb-code voor een onderneming OF een agb-code voor onderneming en een persoonlijke agb-code?

Dit is mij niet duidelijk en wel van belang lijkt mij.
Ik hoor graag waar jullie voor gekozen hebben EN waarom!

Gebruikersavatar
blomr
Moderator
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Allebei

Berichtdoor blomr » ma 15 feb 2016, 17:55

Het is al weer een tijdje geleden maar je moet volgens mij allebei aanvragen. Persoonlijk en voor je bedrijf. Was dat je vraag? Overigens staat vaktherapie er nu ook bij...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten