vergoeding

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

geertsm
Matige gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 15:43

vergoeding

Berichtdoor geertsm » zo 23 jun 2013, 12:06

Goedemorgen,

ik heb even een vraag. Samen met een kinderfysiotherapeut ben ik aan het kijken of we een beweeggroepje op kunnen starten voor kinderen met diverse hulpvragen. Kinderfysiotherapie wordt vergoed vanuit de verzekering. PMT natuurlijk niet of nauwelijks, dus voor de samenwerking van ons moet ik voor PMT een eigen bijdrage vragen aan de ouders.

Ik ben zelf alleen geregistreerd bij de FVB en ben lid van de NVPMT.
Ik heb geen AGB code en ben nog niet bezig met registratie. Kan iemand mij vertellen of dit voor nu nog voldoende is zodat ouders eventuele vergoeding kunnen krijgen voor PMT?

Alvast bedankt voor u reactie.

snijdersk
Sportieve gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor snijdersk » vr 5 jul 2013, 10:55

Goedemorgen!

Ook ik ben hiermee aan het stoeien geweest en voor zover ik nu kan overzien heb je sowieso een AGB code nodig (zeer gemakkelijk aan te vragen via de site agbcode.nl). Met deze code kunnen mensen bij hun verzekering vragen in hoeverre PMT vergoed wordt. Een aantal verzekeraars heeft PMT namelijk in de aanvullende verzekering opgenomen onder de module 'alternatieve geneeswijzen'. Het is afhankelijk van welke verzekering de cliënt heeft in hoeverre alternatieve geneeswijzen worden vergoed. Hiervoor geldt geen eigen bijdrage, maar vaak wordt slechts een deel van een sessie of een maximum bedrag per jaar vergoed. Het is moeilijk een overzicht te krijgen welke verzekeraars wat vergoeden, omdat ze elk weer hun eigen vergoedingen en regels hebben.

Mocht iemand anders andere ervaringen / gegevens hebben hoor ik het ook graag!

Groetjes,
Krista


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten