motorische tests

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

kootenmv

motorische tests

Berichtdoor kootenmv » wo 24 dec 2008, 13:08

Ik ben op zoek naar een passende motorische test voor kinderen/ jongeren tussen de 12 en 17 jaar.
Ik denk aan de movement ABC-test, of de KTK-test. Kan iemand mij helpen in mijn zoektocht naar een van deze tests?
Ik heb deze test nodig om het niveau van motorische vaardigheden vast te kunnen stellen van een jongerengroep die ik begeleid als pmt-er.
Het voordeel van een testafname is de theoretische onderbouwing betreft niveau en normering.

Alvast bedankt,
Marleen

emckc
Sportieve gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

motorische tests

Berichtdoor emckc » di 6 jan 2009, 9:53

voor 12-en ouder zou ik de TGMD-II aanbevelen.
In het voorjaar houdt de werkveldgroep kinder en jeugd van de nvpmt overigens een studiemiddag over gebruik van tests. meld je aan bij Hanneke Sleeuwenhoek
Claudia Emck

Gebruikersavatar
weerdrd
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Amersfoort

Re: motorische tests

Berichtdoor weerdrd » wo 1 apr 2009, 10:52

Ha Marleen

De Movement ABC-II is nu nog alleen in het engels verkrijgbaar maar heeft als doelgroep 3- 16 jaar. (M- ABC was van 4 t/m 12).
De test zal waarschijnlijk over een tijdje ook verschijnen in het nederlands met nederlandse normgroep.
De engelse versie is te bestellen bij Pearson Nederland/ Vlaanderen. Is wel veel prijziger dan bijv TGMD 2 , Ik dacht zo'n € 600

groet René

kootenmv schreef:Ik ben op zoek naar een passende motorische test voor kinderen/ jongeren tussen de 12 en 17 jaar.
Ik denk aan de movement ABC-test, of de KTK-test. Kan iemand mij helpen in mijn zoektocht naar een van deze tests?
Ik heb deze test nodig om het niveau van motorische vaardigheden vast te kunnen stellen van een jongerengroep die ik begeleid als pmt-er.
Het voordeel van een testafname is de theoretische onderbouwing betreft niveau en normering.

Alvast bedankt,
Marleen


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten