PMT bij personen met NAH

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

smetjd
Beginnende gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 17 okt 2007, 21:06

PMT bij personen met NAH

Berichtdoor smetjd » vr 22 jan 2010, 12:27

Is er literatuur of onderzoek bekend voor PMT bij personen met niet aangeboren hersenletsels (niet het syndroom van Wernicke-Korsakoff)?

penderss
Sportieve gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor penderss » wo 10 feb 2010, 20:57

Wat wil je exact weten? Bij mijn weten is er weinig literatuur/onderzoek naar specifiek die doelgroep. Je kunt ook een vraag sturen naar de werkveldgroep Revalidatie van de NVPMT -> revalidatie@nvpmt.nl

Gebruikersavatar
dhondtm
Sportieve gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Re: PMT bij personen met NAH

Berichtdoor dhondtm » vr 5 mar 2010, 16:24

Er is naar mijn weten nog maar weinig literatuur over PMT en NAH. Ook op het gebied van onderzoek is er nog maar weinig beschikbaar.
Op kleine schaal zijn er wel ontwikkelingen op het gebied van PMT bij mensen met een NAH. Zowel binnen Revalidatie als Dagbesteding worden er op verschillende werkplekken trainingen en modules ontwikkeld/uitgevoerd. De literatuur die beschikbaar is o.a. te lezen in Handboek psychologische interventies bij chronisch somatische aandoeningen, Pool, Heuvel, Ranchor en Sanderman of Neurorevalidatie uitgangspunten voor therapie en training na hersenbeschadiging, Cranenburg. De meeste literatuur die er is gaat over de oorzaken en gevolgen van NAH in het algemeen en niet in combinatie met PMT in het bijzonder.

meijdenfvd
Matige gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 nov 2007, 19:44

PMT-ers die werken met mensen met NAH??

Berichtdoor meijdenfvd » ma 8 mar 2010, 11:45

Zijn er PMT-ers die werken met mensen met NAH? Dan zou ik graag met u in contact komen!
Ik ben nu met mijn scriptie bezig: een diagnostische module schrijven voor het ACHN van de Sint Maartenskliniek in Nijmegen.
Graag wil ik eens met u brainstormen over wat PMT binnen de diagnostische fase kan betekenen.

Als er nog meer literatuurtips zijn, hoor ik het ook graag.

Groeten, Fijke

feenstraj
Matige gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Re: PMT-ers die werken met mensen met NAH??

Berichtdoor feenstraj » ma 2 aug 2010, 13:31

Hoi Fvdmeijden,

In de Vogellanden heeft Wouter Oonk als PMT'er veel ervaring met mensen met NAH. Vooral als het om impulscontorle gaat, maar ook andere problematiek.

Ikzelf ben net gestart met het vormen van een impuscontrole groep voor mensen met NAH binnen revalidatiecentrum De Hoogstraat, dus kan er nog niet heel veel over melden.

Vriendelijke Groeten
Jaapjan Feenstra


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten