(opzetten van) groeps-PMT en autisme spectrum stoornis

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

Gebruikersavatar
iriah
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 16:06

(opzetten van) groeps-PMT en autisme spectrum stoornis

Berichtdoor iriah » zo 29 aug 2010, 12:30

Geplaatst door Iriah op verzoek van een (toekomstige) client. Reacties kunnen hier geplaatst worden en op verzoek kan een emailcontact tot stand worden gebracht.

Het gaat er om dat ik graag in Leiden, of daar in de buurt, 2 maal per week PMT in een groep wil volgen, maar nergens vind bij wie je dat zou kunnen doen.
Ik heb geprobeerd dat via de GGZ te bereiken, maar dan heb je het traject intake - besproken worden door een heel team - adviesgesprek, en dan maar hopen dat je dan ook inderdaad PMT krijgt, en dan ook nog eens twee maal per week.

Verder zie ik twee mogelijkheden om PMT in een groep uit te werken:

- Met allerlei mensen die verbinding met zichzelf en hun omgeving willen maken en ervaren, grenzen, gevoelens, uiten, etcetera.
- ik denk dat ik misschien wel een groepje mensen met een autisme spectrum stoornis bij elkaar zou kunnen krijgen voor PMT. Het doel is ongeveer hetzelfde lijkt me, maar evenzogoed kan het zijn dat iedereen andere wensen heeft.

Ik weet namelijk niet of het uitmaakt hoe de groepssamenstelling wat dit betreft is. Ikzelf heb een ASS en met een groep mensen zonder een ASS PMT gehad, en gemerkt dat PMT wel is wat ik hebben moet. Ik ken meer mensen met een autisme spectrum stoornis die willen weten hoe dat nu zit met voelen en emoties, die merken dat ze zich ook wel ontwikkelen en zo graag verder willen. – Ik zal het daar nog eens polsen.

Een ander probleem is de financiering ervan - het mooist zou zijn dat de zorgverzekeraar dat doet, maar dan moeten er waarschijnlijk wetten aangepast worden of de zorgverzekeraar ervan overtuigd worden dat het beter en goedkoper is als mensen PMT kunnen krijgen zonder dat dat gaat vanuit een DBC verbonden aan een GGZ-instelling (want dan moet immers de intaker, het vergaderend team alsmede de hoofdbehandelaar die je denk ik dan automatisch meekrijgt) ook nog betaald worden. En je wordt op deze manier als consument eerder patiënt, je snapt wel wat dat doet met je gevoel.

Wat kunnen we hier aan doen, wat is er nodig om dit voor elkaar te krijgen?

sebregtsw
Matige gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

autisme en PMT

Berichtdoor sebregtsw » vr 24 sep 2010, 14:10

Mijn naam is Whitney Sebregts, en ik ben Psychomotorische Therapeut bij AuMaZorg. Ik geef PMT, in groepen, aan kinderen, jongeren en volwassenen met aan autistische stoornis. Wij werken ook in Zeewolde, dus ik zou aan je verzoek kunnen voldoen.

Voor de betaling van PMT zijn er verschillende mogelijkheden. De meeste mensen betalen PMT uit hun PGB. Heb je deze niet zouden wij deze ook voor je aan kunnen vragen.
De andere mogelijkheid is om bij je zorgverzekeraar aan te geven dat je PMT bij ons wilt volgen. Deze word dat soms vergoed door de zorgverzekeraar.

Ik zou graag verder in contact willen komen om te kijken wat de mogenlijkheden zijn. Daarvoor kan je een mail sturen naar het volgende e-mail adres: sebregts.aumazorg@gmail.com

Met vriendelijke groet,
Whitney Sebregts
Psychomotorisch Therapeut
AuMaZorg

Gebruikersavatar
iriah
Site Admin
Berichten: 261
Lid geworden op: za 29 jul 2006, 16:06

Berichtdoor iriah » vr 24 sep 2010, 14:25

Ik heb je bericht doorgespeeld.
Iriah


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten