conditietest/fitheidstest

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

bruynegd
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

conditietest/fitheidstest

Berichtdoor bruynegd » wo 16 feb 2011, 21:07

In het kader van een onderzoek ben ik op zoek naar een conditietest. De inspanningstest is helaas te duur en te arbeidsintensief. Ik ben op zoek naar een test die ik als PMT-er zelf kan uitvoeren. Het is de bedoeling de conditie te meten voor aanvang en na afloop van een aantal weken deelgenomen te hebben aan een aerobe inspanning.

Gerda de Bruyne

wijgmang

Re: conditietest/fitheidstest

Berichtdoor wijgmang » di 1 mar 2011, 13:01

bruynegd schreef:In het kader van een onderzoek ben ik op zoek naar een conditietest. De inspanningstest is helaas te duur en te arbeidsintensief. Ik ben op zoek naar een test die ik als PMT-er zelf kan uitvoeren. Het is de bedoeling de conditie te meten voor aanvang en na afloop van een aantal weken deelgenomen te hebben aan een aerobe inspanning.

Gerda de Bruyne


Je zou de shuttleruntest kunnen doen. Of kijk even op www.conditietesten.nl

Schoubs
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor Schoubs » za 5 mar 2011, 17:44

Ik heb veel klinische en onderzoekservaring in de evaluatie van de fysieke fitheid en waargenomen vermoeidheid

jan.knapen@faber.kuleuven.be; jan.knapen@uc-kortenberg.be

Schoubs
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor Schoubs » za 5 mar 2011, 17:44

Ik heb veel klinische en onderzoekservaring in de evaluatie van de fysieke fitheid en waargenomen vermoeidheid

jan.knapen@faber.kuleuven.be; jan.knapen@uc-kortenberg.be

Gebruikersavatar
bormi
Sportieve gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02
Locatie: Hoek

Berichtdoor bormi » za 5 mar 2011, 18:49

hoi Gerda ( buurvrouw van het RGC toch?) ik gebruik zelf vaak de 6 minuten wandeltest. Dit geeft een indicatie en is makkelijk te hermeten. Als je hierop googled vind je m wel. Het is zelfs voor mensen met een slecht UHV een makkelijk af te nemen test. groetjes Ilse Borm


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten