Meerwaarde Master PMT voor organisatie

Allerlei openbare vragen en opmerkingen. En informatie over ontwikkelingen op de website.

Moderator: blomr

hoogveldw
Matige gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Meerwaarde Master PMT voor organisatie

Berichtdoor hoogveldw » wo 16 mar 2011, 19:47

Hallo,

Op mijn werk ben ik bezig met een opleidingsvraag voor de Master PMT. Nu vraag ik mij af of er PMT'ers zijn die de Master al gedaan hebben en kunnen vertellen wat de meerwaarde hiervan is voor de praktijk, met name voor de organisatie.
Ik heb wel de informatie uit de brochure (en ga nog contact opnemen met de opleiding), maar de organisatie is daarmee nog niet overtuigd...
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt, Wendy.

janseng
Sportieve gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 19:35
Locatie: Tilburg

Re: Meerwaarde Master PMT voor organisatie

Berichtdoor janseng » ma 23 mei 2011, 13:36

Hoi wendy,

Heb je inmiddels al meer informatie over de meerwaarde voor de organisatie van de master opleiding? Ik ben me ook aan het verdiepen..

Groet Geert (collega platform)

hoogveldw schreef:Hallo,

Op mijn werk ben ik bezig met een opleidingsvraag voor de Master PMT. Nu vraag ik mij af of er PMT'ers zijn die de Master al gedaan hebben en kunnen vertellen wat de meerwaarde hiervan is voor de praktijk, met name voor de organisatie.
Ik heb wel de informatie uit de brochure (en ga nog contact opnemen met de opleiding), maar de organisatie is daarmee nog niet overtuigd...
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt, Wendy.

jansenmar
Matige gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor jansenmar » di 14 feb 2012, 19:15

Hoi Wendy,

Ook ik ben bezig met de Master PMT en wil zeer graag weten wat de meerwaarde van de Master is voor een GGZ-instelling t.o.v. PMT'er met een HBO-achtergrond....Ben benieuwd of jij inmiddels al het één en ander te weten bent gekomen en of je de Master gaat doen natuurlijk:)....Zo kom je elkaar weer eens tegen in het werkveld!!

Hoop wat van je te horen!

Groetjes Marianne (je oud-klasgenoot:))

hoekp
Senior
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 6 aug 2006, 10:02

Berichtdoor hoekp » di 14 feb 2012, 21:15

Hallo allemaal,

Wat leuk dat jullie je aan het verdiepen zijn in de Master! Zeker een aanrader! Zelf heb ik de Master ook gedaan en heb ik er echt geen moment spijt van gehad.
De vraag wat de meerwaarde is, heb ik vooral zelf duidelijk gemaakt aan de hand van de beschreven competenties. Die zijn uitgewerkt vanuit de opleiding op bachelor-niveau en op master-niveau en daarmee kun je aan het eind van de opleiding aantonen dat je de competenties in huis hebt om een master-PMT-diploma te ontvangen.
Dit kun je zelf toespitsen op de werkplek waar je werkt. Als ze bijvoorbeeld erg gericht zijn op diagnostiek, of juist op het beschrijven van een behandeling of het doen van onderzoek, kun je de competentie er vooral uitlichten die daar bij passen.

Verder de tip om contact op te nemen met de Master-opleiding (Ingrid Nissen als coördinator). Die kunnen jullie vast en zeker verder op weg helpen!

Groeten,
Pim


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten